【転載】カプコンでサイバー攻撃発生 / Gaming company Capcom hit by cyberattack



Gaming company Capcom hit by cyberattack:

日本のゲーム開発会社であるカプコンは、同社のシステムの一部に影響を及ぼすサイバー攻撃の被害に遭ったことを明らかにしました。ストリートファイター」や「バイオハザード」をはじめとする人気ゲームを多数リリースしているカプコンは、月曜日に侵入の兆候にいち早く気付き、攻撃の拡大を防ぐために迅速な対応を行ってきました。

"2020年11月2日の早朝から、カプコングループのネットワークの一部で、電子メールやファイルサーバーを含む特定のシステムへのアクセスに影響を与える問題が発生しました "と、同社のウェブサイトに掲載されている通知を読んでください。

同社は、今回の攻撃の犯人や侵入方法については明らかにしていないが、不明な第三者が不正アクセスを行ったことを確認しており、社内ネットワークの一部の運用を停止している。


ゲーム開発者は、現在のところ顧客情報が漏洩したことを示唆する証拠はないと主張しています。とはいえ、調査はまだ進行中であるため、結論を出すのは時期尚早かもしれません。

カプコンは、今回の事件は、当社のゲームをオンラインでプレイするための接続に影響を与えるものではなく、当社のウェブサイトへのアクセスに支障をきたすものではないとしています。しかしながら、ご迷惑をおかけした関係者の皆様にはお詫びを申し上げます。

また、カプコンは、IRフォームからのお問い合わせには対応しないことをお知らせしています。

"カプコンは、「2020年11月2日に発生したネットワークの問題を受けて、現在、このフォームからのお問い合わせおよび/または資料請求に対応することができません。その間、同社は警察や当局と協力して事件の調査を行うとともに、システムの正常な稼働状態への復旧に努めているとのことです。

侵入者が個人情報に手をつけたわけではないようですが、セキュリティ侵害で得たデータはフィッシング攻撃に利用されることが多いようです。カプコンのアカウントをお持ちの方は、十分に警戒してください。

ゲーム業界は 2023年までに 2,000 億米ドルの価値があると予測されており、企業とプレイヤーの両方が脅威の標的となるのは当然のことです。コンテンツ・デリバリー・ネットワーク・プロバイダーのアカマイは、2018年7月から2020年6月までの2年間に業界内で100億件を超えるクレデンシャル・スタッフィング攻撃が観測され、2019年7月から2020年6月までの間にゲーム業界を標的とした3,000件を超える明確な分散型サービス拒否(DDoS)攻撃が観測されたと述べています。


ー以下原文ー

Japanese video game developer Capcom has disclosed that it was the victim of a cyberattack that affected some of its systems. The publisher of a long list of popular franchises, including Street Fighter and Resident Evil, first noticed signs of the intrusion on Monday before apparently taking swift action to prevent the attack from spreading across its systems.

“Beginning in the early morning hours of November 2, 2020 some of the Capcom Group networks experienced issues that affected access to certain systems, including email and file servers,” reads the notice on the company’s website.

While the company did not disclose the culprit behind the attack or the method through which its systems were breached, it did confirm that an unknown third-party gaining unauthorized access to its systems, which led Capcom to suspend some of its operations on its internal networks.

The game developer claimed that currently there is no evidence to suggest that any that customer information was compromised. Having said that, it may be too early to make any conclusions as the investigation is still ongoing.

The company went on to assure players that the incident had no bearing on the connections used to play the studio’s games online, nor did it hinder access to its websites. However, Capcom did issue an apology to any of its stakeholders who were inconvenienced by the situation.

The Japanese game publisher also shared an announcement warning that it won’t be responding to contact requests made through its investor relations form.

“We are currently unable to reply to inquiries and/or to fulfill requests for documents via this form following the network issues that began November 2, 2020,” said Capcom. In the meantime, the company is working with the police and authorities to investigate the incident, as well as to restore its systems to normal running order.

While the intruders don’t seem to have got their hands on people’s personally identifiable information, data harvested from security breaches is often used for phishing attacks. So if you have a Capcom account, you’d be well advised to remain vigilant.

With the gaming industry projected to be worth US$200 billion by 2023, it’s no wonder that both companies and players prove to be an attractive target for threat actors. Content delivery network provider Akamai stated that it observed over 10 billion credential-stuffing attacks within the industry over a two year period between July 2018 and June 2020, and over 3,000 distinct Distributed Denial-of-Service (DDoS) attacks targeting the gaming industry between July 2019 and June 2020.